torsdag, november 28, 2013

Så blev man ensam kvar

Crille har sedan han gick på föräldraledighet pratat om att han och flickorna ska åka till Piteå och övernatta hos någon av fastrarna. Det har bara inte blivit av, men så kom han på att det skulle passa bra att åka idag då jag ikväll jobbar till 21:10 och sedan börjar 9 imorgon. Astrid tyckte att hon skulle sova själv hos Johanna, och Elsa hos Ebba, och så får det bli.

För en liten stund sedan åkte de iväg, och jag ska klämma i mig två mackor innan jag cyklar iväg till jobbet. En fin grej med att börja sent, man har utan problem tid till två luncher..Hehe! När Crille bestämde att de skulle åka så började jag direkt planera ensamkvällen här hemma i huvudet, ska jag lägga mig i sängen och läsa, kolla serier i soffan, baka? Sedan så insåg jag att den där korta tiden jag kommer vara hemma själv inte kräver någon större planering.

In genom dörren 21:30, tvätta bort smink, äta kvällsfika, borsta tänderna, zzzzzzz. Gissar att det blir något i den stilen!



Julefint i köksfönstret

2 kommentarer:

  1. så fint ni har pyntat! du inspirerar mig, synd bara att dygnet har en timme eller två för lite : )

    SvaraRadera