tisdag, november 19, 2013

Julafton på KappAhl

Nu är det riktigt fullt upp på jobbet med förberedelser inför julen. Även fast det är årets stressigaste tid så tycker jag att det är den bästa! Glada julklappsshoppare, pynt i hela gallerian, julmusik och skön stämning.

Lustigt nog så har jag inte fått något akut sug efter att pynta på hemmaplan än, ska jag kanske hålla mig till "normal" tid i år? Jösses så underligt. Allt står då och väntar i en av hallgarderoberna, så det går nog snabbt när vi väl sätter igång.

Jag jobbar på julafton i år, och är sedan ledig juldagen (då vi har stängt) och annandagen innan jag får ta del av mellandagshetsen. Det känns rent ut sagt KASST att jobba på självaste julafton, jag kommer ju fasen missa början av Kalle Anka och halva dagen med mysig stämning. Nåväl, får ta igen myset på mina lediga dagar, och skratta gott 25 januari när lönen kommer! Lär nog aldrig ha ett jobb som håller stängt över julhelgen, så det är bara att börja gilla läget och komma ihåg att det inte bara är mig det är så fasansfullt synd om.

Men jag tycker att det i Svea rikes budget borde läggas in en post med varsin fin julklapp till ALLA som jobbar 24 december. Så ja, nu har jag tyckt synd om mig själv färdigt.

För den här gången!


Juligt på webshopen också!

2 kommentarer:

  1. Anonym20:18

    Fy vad trist att jobba på julafton!

    Fick lite stress/pepp nu på julpynt. Vi har ju flyttat till större sen förra julen så nu när jag tänker på det så inser jag att en del inköp behövs göras. Bland annat fler julstjärnor och lite mer allmänt pynt. Tycker att det är svårt att hitta sånt som ger julkänsla utan att vara plottrigt och tomtigt. När det är dags får du gärna visa lite inspiration på hur ni pyntar.

    SvaraRadera
  2. Vi har vartannat år jul och vartannat år nyår. Om man jobbar jul så jobbar vi 23 och 24:e december. Med andra ord sover man bort hela julafton om man jobbar julen. Förra året jobbade jag nyår och jag har sagt till mina kollegor att jag hellre jobbar nyår än jul och det är många glada för, men i år tog jag fp jul och nyår, känns riktigt skönt.
    Tråkigt att du måste jobba, jag gissar att det inte är så mycket kunder som kommer på julafton.

    SvaraRadera