tisdag, juli 05, 2011

En särdeles GOD natt

Tio över sju lämnade jag den lilla i sin säng igårkväll. Kvart över sju kom pappan hem och smög upp för att tjuva sig en godnattpuss, då sov hon redan som en stock.

Halv nio gick jag upp för att lägga mig, somnade vid nio. Vaknade inte ens till då Darlingen kom till sängs. Klockan 5(!) vaknade jag av mig själv och funderade om Astrid kolavippat eller vad det var frågan om. Vällingflaskan stod orörd utanför hennes rum, så hennes pappa hade inte varit in han heller. Var tvungen att kolla till henne, aldrig har hon sovit så länge utan att vakna till minst en gång. Japp, hon andades och såg ut att ligga skönt på tvärsan över spjälsängen.

Halv åtta, då hon sovit 12,5 timmar i sträck tyckte jag det var dax att vakna för oss båda, så jag gick in i hennes rum och kikade ner i spjälsängen. Sakta vaknade hon av att jag pratade med henne, öppnade ögonen och bjöd på ett tandlöst flin.

Älskade lilla sjusovare!
Published with Blogger-droid v1.7.2

4 kommentarer:

  1. Härligt! Vi har haft ett par nätter med upp emot 12 rtimmars sömn för Eila också. Lite skutm när det händer! (Men bra)

    Annars sover hon oftast kring 8-9 så vi har det ändå jättebra med nattsömnen. Jag hoppas att ni också får lite mer av den varan nu :)

    SvaraRadera
  2. Anonym12:46

    Härligt! Våran lilla donna skämde bort mig med att skippa nattmatningen och sov mellan 23-08 idag, härrligt! Men alltså, vilken himla chef! Ja det verkar som om folk inte kan fatta att män faktiskt VILL vara med sina barn lika mycket som mamman vill. Eller så ska det då iallafall vara om man valt rätt man som far till sina barn, vi kan klappa oss på axeln med andra ord;)/Marie

    SvaraRadera
  3. Lovely! Hoppas hon fortsätter i samma sjusovar-anda :-) Mileon sköter sig ypperligt, läggdags vid 19-taget och sen sover han till morgonen gryr - senaste dagarna har en annan klivit upp innan honom med, då han blivit en sömntuta o tar sovmorgon!

    Ja, jag vill börja finlira nu!! Inväntar elektriker så får se när han behagar dyka upp.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar natt, tror att Astrid får lära Cornelia imorgon hur man gör :-)

    SvaraRadera