fredag, augusti 24, 2012

Fint, fint, fint!

När dagarna känns långa och mest fyllda av tråkigheter så är det ju underbart att ha så fina människor omkring sig som livar upp!

Tidigare i veckan kom Anna och Filip förbi och hälsade på, jag höll min snoriga näsa långt borta från lilla godingen, men bara jag blir ordentligt frisk ska jag snusa på honom! En thékopp ute i solen blev det för mig och Anna, men det först när de var påväg hem så kom jag ihåg att vi har blåbärsbulla i frysen. Teflonhjärna! Glad är jag att de flyttat åt vårat håll, framöver ska det rullas mycket barnvagn må ni tro.

På måndag hoppas jag på en sväng på stan med Sara, fika och lite strosande så jag kan införskaffa det sista till Åttan och Massens höstgarderob. Det är så härligt att se Astrid och Cornelia tillsammans, men tänk så lyxigt att kunna prata i lugn och ro, utan små busar som vill ha uppmärksamhet? Ett problem bara, ingen vagn att lägga att påsar under..Tror ni man blir sedd som galen om man kör runt på en tom barnvagn full med shoppingkassar?

Nästa vecka flyttar min Fru upp! Vi kommer ha max 20 minuter mellan oss, istället för flera timmar som det är till Umeå. Mitt hjärta skuttar, så glad blir jag! Hon kommer fortsätta sin utbildning till läkare på sjukhuset som ligger närmast oss (där Astrid föddes och Åttan ska födas). Om Darlingen är borta i älgskogen när den lilla bestämmer sig för att komma ut så vet jag precis vem jag ska ringa..

Tanken var att jag och min fina fellow pregger (nu också medlem i ledighetskommittén) Sandra skulle träffas i tisdags, men då låg jag däckad på soffan. Till veckan ska vi nog lyckas hitta ett nytt tillfälle. Så otroligt häftigt att våra små raringar i magarna är beräknade att komma till världen med 2 dagars mellanrum. Vi siktar på att dela rum på BB!

Givetvis är ni många andra som också muntrar upp och gör mig glad, men jag hoppas att ni vet vilka ni är.
Tack för att ni finns vänner! ♥


Bild från sommarbesök på Hägnan, lånad av Sandra

2 kommentarer:

  1. Måndag låter perfekt! Vi måste kanske skaffa en Dramaten (du vet som tanterna har) där kan vi lasta alla påsar ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart fin bild och vad kul att få vara mammalediga samtidigt! :)

    SvaraRadera