torsdag, augusti 23, 2012

Påfyllning i Masse-garderoben

Inför starten på förskolan och höstens ankomst så var det dax att fylla på med basplagg i Astrids garderob. Hennes farmor och farfar var så snälla och köpte både ett gäng byxor och några tröjor, så nu är vi nästan i hamn med höst/vintergarderoben. Långärmade t-shirts är perfekt för vår tjej som blir för varm i tjocka, stickade plagg, men kall i kortärmat. Kvar på listan är det tunna vantar, en till mössa och lite annat smått och gott. Hoppas att jag ska vara pigg i kroppen till veckan så kanske det blir en sväng på stan Sara?

Av kedjorna är det H&M och Lindex kläder som passar Astrids smala och långa kroppsform bäst, och där har vi hittat massor av fint. Till Åttan, där är det däremot KappAhl's Newbie som lockar mest. Och förresten kan jag glädja er andra Newbie-lovers med att alla plagg nu kommer upp till storlek 74 (istället för 68 cl som tidigare)! Hurra!


Tusen tack farmor och farfar!
Lilla Åttan fick en skylt till sin säng också, i rättvisans namn.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder! Härligt med en farmor & farfar som vill hjälpa till att fylla upp garderoben!

    Jag hoppas att du är nog frisk för att orka med stan med mig.
    Vad tror du om måndag, onsdag eller torsdag? På tisdag & fredag är Cornelia ledig från dagis så det hade varit skönt med en dag då hon inte är hemma ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är himla skönt att få lite bidrag på klädfronten.
    Sköt om er nu så hör jag nog av mig under nästa vecka för ev play-date.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fick hem ett paket från hm idag med bland annat den gröna tröjan. Färgen är så fin!

    SvaraRadera
  4. Jag rensade här idag så nu ska här shoppas höstkläder till barnen, kul tycker jag :)

    Fina kläder!

    SvaraRadera