onsdag, april 29, 2015

En dag på hemmaplan

Idag är vi lediga, jag och barnen, och OJ så skönt det känns. Igår var det kvällsöppet på stan med modevisning i "vår" galleria, jag jobbade till 20 och var med på modevisningen tillsammans med Crille, barnen, Emma och en kille till. Barnen tyckte båda två att det var jättekul, även om Elsa var på riktigt dåligt humör över att hon var tvungen att vänta på sin tur. Så det blev med andra ord rätt sent i säng både för barnen och mig, och givetvis var den lilla inte intresserad av sovmorgon och ville kliva upp vid 07.

Det blir därför en dag med sysslor på hemmaplan! Jag hoppas att Crille är ledig tillsammans med oss i morgon, har längtat efter en ledig dag tillsammans här hemma. Vi ska passa på att bädda rent, städa golv och badrum, köra någon tvätt, baka bröd&bullar och ta en cykeltur innan vi i kväll får fikagäster, skönt att ha det bortgjort. Eller ja, så ser min plan ut i alla fall, sen så får vi väl se hur det blir i slutändan. Tror att jag får planera in en powernap där i mitten av alla göromål, för tjejerna är redan i luven på varandra..Och sätta i gång nu med detsamma om vi ska hinna något!



7 kommentarer:

  1. Sandra (Hudik)18:01

    Men så fina ni var! :)

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina!! <3

    SvaraRadera
  3. Lisa21:54

    Så fina ni är! <3

    SvaraRadera
  4. Vilka snyggingar :D Kul grej att göra hela familjen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt kul, särskilt Astrid (som annars är rätt blyg) tyckte att det var helfestligt och ville gå fler varv till :)

      Radera