torsdag, april 30, 2015

Cykel, bakning och inomhuspicknick

Vi var effektiva igår och hann minsann med allt på min att göra-lista! Eller vi och vi, skulle vilja slå mig själv för bröstet och säga att det var jag, barnen inte var så hjälpsamma utan snarare motsatsen. Gästrummet blev inte så värst grundligt städat utan fick istället tjänstgöra som rum för kojbygge, men så länge jag hade två glada barn i bakgrunden så var jag nöjd ändå.

Astrid imponerade under vår cykeltur med att trampa på hela vägen upp till Ica Sävast (vilket är en rätt lång uppförsbacke), och vi fick en riktigt mysig tur på hjul. Bakning av bröd och bullar gjorde att det luktade sådär mysigt här hemma, och så hade vi nybakt att bjuda på när våra gäster kom. Onsdagspicknick inomhus fick det bli, och bullarna uppskattades trots att pappret satt fast.

Idag tar vi siktet på en cykeltur i solskenet (Crille som inte fixat sin cykel än får väl springa bredvid..), och grillat till middag. Det känns så skönt att ha en ledig dag tillsammans alla fyra utan några som helst planer. Ha en härlig valborgsmässoafton allihop!




Grovt bröd från min glutenfria brödbibel Nytt bröd

4 kommentarer:

  1. brödet ser ju super ut! glutenfria bullar? jag har inte lyckats med mina glutenfria bröd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Receptet på bullar här du här; http://hannovsky.blogspot.se/2010/10/glutenfria-bullar.html

      Receptet på brödet finns i Glutenfria bokboken " Nytt bröd" :)

      Radera
  2. Ja visst är det härligt att äntligen kunna spendera vårdagar och ljusa kvällar ute med cykeln:) bra att höra att ni är nöjda med stolen och att den håller länge!

    Nu måste vi skärpa till oss och ta oss iväg till Sävast för ett besök hos er och ert fina hus, kanske få smaka av lite gofika till och med:) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så välkomna förbi! :) Och tänk att ni snart är fyra i familjen, så spännande! :)

      Radera