tisdag, april 14, 2015

Som en husvisning

Nu har här bakats, tavlor har (äntligen) kommit upp på väggar, vi har rensat ut lite saker som bara legat och väntat på bättre tider osv. Det var nog riktigt bra att Linda Kask från Duo hörde av sig och frågade om de fick komma förbi, för det har gjort att vi fått arslet ur vagnen med såna där småsaker som annars bara förblir ogjorda. Crille liknade det hela med att fixa inför en husvisning, och det är väl lite samma sak?!

Idag jobbade jag min femte dag, och är nu ledig i två. Väldigt skönt! I morgon får vi som sagt besök av Duo, och senare under dagen kommer delar av familjen Pettersson förbi på fika. Jag och Sandra har mycket att surra ikapp, så jag hoppas på glada barn som leker på egen hand. Torsdag är oplanerad fram tills Crille slutar, då ska vi susa iväg till familjen Johansson på middag. Dom är mitt uppe i planeringen av sitt husbygge, så det ska bli riktigt spännande att få höra vad som beslutats sedan sist vi sågs.


Två av tavlorna som kom upp i kväll

Inflyttningspresent från Frugan till vänster,  
eder kära blogghäxa med kepsen på sned till höger

2 kommentarer:

  1. Pernilla16:01

    Men vilken fin bild på lilla dig, och så fruktansvärt lika du och Elsa är!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag älskar den där bilden själv :) Och jo, vi får höra rätt ofta att lilla damen är lik mig (medan storasystern är mer lik på pappans sida) :)

      Radera