söndag, april 19, 2015

Plock till middag

I fredags blev det plock till middag för mig och Crille. Barnen fick äta innan, och när Elsa somnat dukade vi upp vid bordet i vardagsrummet. Tanken var att Astrid också skulle sova, men det blev ledsna miner då ett finger blev klämt i en låda, så hon fick sitta med uppe i soffan. 

På bordet stod mozzarellasallad, häststek, räkor, kex, manchego, mangochutney, brie, salami, räksallad, avokado, bröd, babybell-ost, vitlöksoliver, citronoliver, choklad, chips och en liten flaska Il Conte. I vanliga fall brukar vi hålla ihop smakerna lite mer, men då vi handlade på Coop blev det verkligen en salig blandning! Jag älskar att sitta och småäta i flera timmar, och vi kollade House of Cards och lite Let's dance under tiden.

Astrid fick lov att låna iPaden, och jag gjorde en egen liten bricka till henne med chips, morotsstavar och choklad. "-Kan man få en glas vatten också?" hördes efter en stund, och jag var generös och bjöd på ett glas porlande kranvatten.





2 kommentarer:

  1. Anonym14:06

    Åh nu blev jag också sugen på plockmiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så gott och mysigt att sitta och plocka! :)

      Radera