fredag, april 10, 2015

Öddö från Kavat

Påskharen kom tidigt till mig i år (eller rättare sagt två gånger), redan för tre veckor sedan så fick jag ett påskpaket som innehöll ett par Öddö från Kavat. Jag hade sett en bild på Instagram och blivit ögonblickligen kär, men då det var samma sak med ballerinaskorna från Kavat i fjol (som jag tyckte var superfina på bild men i verkligheten var för breda för min smala fot och hade en sula som jag tyckte stack ut för mycket på sidorna), så tordes jag ändå inte hoppas för mycket.

Men så dök som sagt påskharen upp, och skon sitter som ett smäck! Det är mer en espadrillo än en ballerina och finns i färgerna off white, black och light brown. Kostar 1195 i Kavats egen webshop, men där finns det just nu bara den vita (inte kan väl de andra färgerna redan tagit slut?!). Har dock sett i andra färger på andra webshopar, så googla om du är sugen! 

Jag har min vanliga storlek, och tycker att de sitter riktigt bra nu, utan risk att bli för stora när skinnet går ut lite (som det gör på alla skinnskor). Om man har "halvstorlek" på fötterna skulle jag nog ha tagit den större. Och kom ihåg att ta hand om dina skor, Kavat har ett riktigt bra ekovax som jag använder till alla mina skinnskor.




2 kommentarer:

  1. Anonym21:17

    Åh, fina! Är de mjuka? Jag behöver nya ballerinor och dessa var ju väldigt fina även om de som sagt inte är klassisk ballerinamodell. Får hoppas att de kommer in igen (har en tillgodopeng i kavats webbshopp så vill gärna beställa där).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt mjuka och fina i skinnet! Jag tror att det här kommer bli en riktigt favorit i sommar, passar till allt och är nätt utan att bli intetsägande :)

      Radera