torsdag, april 23, 2015

Framtidsplaner

Jag har planer på att byta karriär efter sommaren, från KappAhl till skolbänken! Om jag nu kommer in det vill säga, på sjuksköterskeprogrammet på Luleå tekniska universitet. Målet är barnmorska, så då blir det först plugg till sjuksyrra, jobba och sedan plugga vidare.

Vid vårintaget (som läses på distans) så sökte jag och kom in, så det känns som att jag har en god chans att komma in nu på höstintaget (som läses på plats). Har inte kollat upp saken, men tror att det är högre tryck på hösten, så vi får väl se.

Känner mig så otroligt peppad inför att plugga, och jag kan inte tänka mig något bättre jobb än ett som jag är så otroligt intresserad av. Jag skulle kunna lyssna på förlossningsberättelser och diskutera graviditeter all min vakna tid, haha! Tänk er det magiska i att få hjälpa och assistera föräldrar som för första gången ska få träffa det lilla livet som vuxit i magen, eller följa en blivande mamma från plus till förlossning. Fantastiskt!


När Elsa ville komma ut


Ett av livets bästa stunder!

14 kommentarer:

  1. Lisa08:03

    Du kommer bli en fantastisk barnmorska! <3

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna hårt för att du kan börja läsa! Tror att det är ett jätteroligt jobb just att vara barnmorska, samtidigt som det säkert kan vara väldigt tungt av och till.

    För egen del sneglar jag på friskvårdsinriktade utbildningar som komplement till mitt "vanliga" jobb (som är flexibelt, välbetalt, utvecklande, utmanande - men jag saknar känslan av att kunna göra någonting för någon annan). Kinesiolog - det skulle jag gärna vilja utbilda mig till! När tiden räcker till... Det gör den inte nu.

    Kramisar och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att det finns tid! Man måste inte vara "färdig" inom sitt yrke på en gång, tänk så härligt att vi har tid att utvecklas och forma våran karriär högre upp i åldrarna idag är tidigare :)

      KRAM!

      Radera
  3. Anonym13:13

    Åh vad kul! Håller tummarna för att du kommer in!

    SvaraRadera
  4. Anonym17:58

    Så kul Hanna! Ett fantastiskt roligt yrke är det! /anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan liksom inte tänka mig ett bättre yrke! :)

      Radera
  5. Åh, vad kul :D Håller tummarna för dej!

    SvaraRadera
  6. Cathrin21:43

    Tror att du kommer bli en mycket bra barnmorska. Nästan så att vi får skaffa en sladdis när du är färdig utbildad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÄSTAN? Jag förväntar mig att träffa dig, Linn och AnnLo på förlossningen inom en vecka ;)

      Radera
  7. Lite sen till partyt men vill också lägga till en lyckönskning (fast jag tror att du absolut blir intagen)! Via bloggen känns barnmorska onekligen som ett perfekt yrke för dig. Ser fram emot att få höra mer så småningom! Pepp!

    SvaraRadera