söndag, april 12, 2015

Ett hemma hos-reportage

Nu till veckan, rättare sagt på onsdag, har vi en rolig sak inplanerad. Ett reportageteam från helgbilagan Duo, som kommer med de två dagstidningarna Kuriren och NSD, ska komma hit och träffa oss. Så det är lite att stå på kvällstid, när de små hjälpredorna gått och lagt sig.

Vi vill ju gärna ha något gott och fint fika att bjuda på, så Astrid och jag bestämde att vi ska baka punschrullar (hennes favoritfika), men då krävs det att jag i förväg bakar en ägg- och glutenfri sockerkaka. Check!

Sedan så vill vi (jag) ju såklart visa upp vårt hem från sin bästa sida, och det är lite småsaker att pyssla med. Några tavlor som ska upp, nån ljuslykta som ska flyttas på. En ny blomma till badrummet, som behövde en kruka i tjusig färg. Spraymålning-check!

Jag har varit klurig nog att delegera ut städningen till familjens övriga medlemmar så att jag kan själv kan offra mig och göra de tråkiga (roliga) bitarna med att sortera leksaker i barnens rum, nypa bort vissna blomblad och så vidare.

Och så börjar det dra ihop sig med mina hundra promenader. På tisdag går jag i mål, och i kväll fick jag lov att ge mig ut i regnet 21:00. Uppfriskande var det, och även om det var motigt att bege sig ut så var det otroligt skönt med lite frisk luft. Nu lockar sängen, i morgon är en ny dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar