måndag, december 06, 2010

Besök hos BM

Nu är vårat förhoppningsvis sista besök hos barnmorskan innan förlossningen avklarat. Lilla hjärtat pickade på i 138 slag/minut, magen hade växt 2cm sen sist och 23:an är nu fixerad. Bara att vänta på att den lilla vill komma ut alltså!

Hon tyckte jag såg ut att vara så lugn och må bra, och hon har så rätt. I hela kroppen finns ett skönt lugn och det enda som är mindre angenämt är att jag har ont i fogarna. Väldigt överkomligt för att vara höggravid, och nu när jag inte har några måsten (dvs jobbet) så gör det mig ingenting, har jag ont så parkerar jag kroppen i nån skön position i soffan.

Idag ska jag läsa. Kanske göra kanelgranola och slå in några små paket. Men mest av allt ska jag bara må bra, åh så skönt livet är just nu.

3 kommentarer:

  1. Så härligt att höra att du känner lugnet! Det är nog precis det man ska göra så här innan liten kommer ut - kanske att man kan behålla känslan av lugn efteråt också om man redan är inne i det. :)

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. vilken härlig måbra-feeling du utsrålar!

    SvaraRadera
  3. Snart kommer 23:an! Hurra vad spännande :)

    SvaraRadera