lördag, december 18, 2010

Besök och mannens plats i hemmet

Idag har vi haft besök sedan förmiddagen, först av två kusiner till mig och sedan av familjen Hedman/Pettersson. Både lillan och jag fick så fina presenter, tick tack igen för både besök och presenterna! Hugo, som är ett halvår äldre än Astrid, kändes för två veckor sedan som en liten bebis men som en stor kille nu när man vant sig och jämför med våran lilla plutt till unge.

Nu funderar vi på middag, eller kanske Darlingen mest. Här är det näringskedjan som gäller-Darling matar mig och jag matar barnet. Eller matar och matar, han lagar maten, jag får tugga själv. Förra veckan lagade jag middag de 4 dagar vi vistades i hemmet, och trodde att Darling tyckte det var lyxigt att komma hem till dukat bord, vilket jag alltid tycker. Närå, när jag frågade honom hur det känns att han ska vara hemma till 11 januari så svarar han bland annat:

"-Det ska bli så roligt att laga mat, åh vad jag saknat det. Det är så himla kul!".

Efter fyra dagars semester från spisen alltså.
I'm a lucky girl, jag säger då det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar