torsdag, december 30, 2010

Konstigt men bra

För första gången någonsin(?) så kommer jag inte att fira in det nya året med dunder och brak. När jag var liten så åt vi godis i stora lass under kvällen och försökte hålla oss vakna till tolvslaget då vi stod i fönsterna och kollade på fyrverkerierna som sköts från slalombacken. När jag började jobba i restaurangen vid samma slalombacke så firades nyåret alltid där, ibland blev det jobb till stängning och ibland hann man med att fira med vännerna och släkten. Efter flytten från Kåbban så har det firats med Darlingen, syskonen som varit hemma, släkt och vänner, det har varit årets hemvändarkväll. I fjol firade vi i finkläder på Hotell Storforsen med god mat och bubbel vid tolvslaget innan vi pulsade hemåt i snödrivorna med pälsmössor på.

I år står allt annat än fest på schemat, jag vill ju fira in tolvslaget med vår lilla tjej! Från början hade vi tänkt dra ihop en lugn nyårsmiddag, men Astrid är inte pigg och vi vill hålla oss hemmavid i lugnet. I natt har hon sovit dåligt, varit snorig och låtit hes. Under dagen har hon inte sovit många timmar och den enda stunden hon varit tillfreds var när vi hade besök av Sandra&Anton (väluppfostrad redan nu, hon visar sig från sin bästa sida). Annars har hon varit ledsen så fort man inte promenerat runt här hemma med henne i famnen, gungat och sjungit högt och falskt. Vi försöker krama henne frisk och droppar koksaltlösning i den lilla näsan när den är täppt.

Det blir en lugn sista dag på året, för mig och min lilla familj. Det känns konstigt, men väldigt bra. Tänk att vi blev föräldrar under 2010, vad ska 2011 kunna komma med som klår det?!

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år till dig och hoppas att ni får en lugn och mysig kväll!

    SvaraRadera
  2. Krya på lillan,hoppas ni får en mysig kväll!! kramar är nog bra medicin :) kram

    SvaraRadera