lördag, december 04, 2010

Hello helgen

Den här helgen bjuder på dop för Casper i Piteå, en kväll i Bredsel och besök på julmarknaden i Storforsen imorgon. Iallafall är det våran plan, hur det sen blir är ju en annan femma. Dock tror jag att det är precis så helgen kommer se ut, och att det kommer bli riktigt skönt.

Imorse låg vi kvar länge i sängen och pratade, om hur livet ser ut och hur det kommer bli. Jag förstår att det är omöjligt att veta i förväg hur livet kommer förändras när 23:an kommit ut, men tror att det kan vara bra att prata om det ändå för att höra vad vi båda har för förväntningar, rädslor och tankar. Vi är ju två om det här, även om det alltid fokuseras på hur mamman mår och känner genom graviditeten och efteråt. Det är väl lika stort för Darlingen att bli pappa även om det är jag som burit 23:an innanför naveln?

1 kommentar:

  1. Vi pratar också jättemycket om hur livet kommer att bli efter att Junior kommit till världen... Det blir ju sällan som man tänkt, men jag tror att det är jätteviktigt att prata om sånt man kanske är orolig över och vad man längtar efter etc. På det viset är man kanske liiite mer förberedd när de små väl kommer... Vill jag då gärna tro i alla fall. :)

    SvaraRadera