torsdag, december 02, 2010

Trött preggo säger hej

Kroppen säger LÄGG DIG NER efter en dag på fötterna. Inte är jag sen att lyda! Bara två sysslor kvar på att göra innan bebis kommer-listan, bägge handlar om julklappar och den ena kan jag avklara genom datorn. Skönt att ha allt färdigt hemmavid nu när det snart är dax att vara hemma och vila upp sig.

Imorgon jobbar jag min sista dag på väldigt, väldigt länge och det är lite blandade känslor inför det. Jag kommer ju ha världens bästa heltidsjobb som mamma en tid framöver, men det är tiden innan 23:an väljer att kika ut som inte känns riktigt lika rolig. Först de senaste dagarna har jag känt att det ska bli skönt att vara hemma och att jag behöver vila kroppen, men det finns en risk att jag kommer bli fruktansvärt rastlös om 23:an inte väljer att komma ut förrän han/hon blir vräkt genom igångsättning kring julafton.

En dag i taget får det bli, bibliotekskortet kommer gå varmt och jag får väl lära mig att ta det lugnt. Börja sticka några mössor, lägga lite pussel..vad mer kan man roa sig med?

2 kommentarer:

  1. bjuda över mig och Willis på lite fika ;)

    SvaraRadera
  2. Jag fick den av mamma, och är visst köpt på handplockat här på byn. Vet inte vad den kostade eller om den finns kvar. Det är ju någon månad sen jag fick den.

    SvaraRadera