fredag, december 31, 2010

Mitt 2010

Januari
Året började med ett misslyckat bebisförsök och fortsatte sedan med massor av kompishäng. Jag argumenterade för vargjakten och bakade en hel del. Kallesen till vårat första besök på gyn landade i brevlådan och hoppfullheten vaknade till liv i kroppen.

Februari
Det skottades massor av snö och bowlades med tjejerna från jobbet. Tulpanmissbruket vaknade till liv. Första kuren med pergotabletter svaldes och resulterade i överstimulering och sexförbud. Vi promenerade på isen med Palina och fikade på stan efteråt. Fest med några av jobbarkompisarna och utgång i Boden, andra gången i mitt liv och jag har inte varit ut sedan dess. Frun fyllde år och vi hade en riktig myshelg i Kåbban. Guld värt!

Mars
Jag var vitsig och lovade att om vi skulle lyckas bli på smällen nu så skulle jag kalla magen för 23:an. För första gången bakade jag macarons. Vi njöt av vårsolen som vaknade till liv. Jaktlagsfest i Bredsel och jag vann massor av fina vinster i det traditionsenliga lotteriet. Hade en riktigt härlig tjejdag på stan med Sandra&Carro som började med hotellfrukost och avslutades med middag och film hemma hos oss. Den 31:a pinkade jag ett plus på en ful plaststicka. Vi grinade, grinade och grinade lite till. Lyckotårar, I love you!

April
Vi njöt mest av det faktum att jag var på smällen, bjöd Palina och Håkan på god middag och jag spräckte ett par jeans. Vi fick se livet i magen för första gången, 2.8mm liten. Linda, a.k.a Nu när du finns, länkade hit och det var så många av er hittade hit. Efter en löprunda fick jag hjärtat i halsgropen då det kom blod och jag var övertygad om att 23:an flyttat ut, men så var det inte.

Maj
Inskrivning på MVC! Åkte till mamma i Stockaryd och sedan vidare mot London där vi shoppade, kollade sevärdheter, pussades och hängde med Jess&John. Grymt goda tapas åt vi också, och det var spännande vid hemresan eftersom en viss vulkan hittade på bus. Sprang Vårruset på 28.25 med Elina och picknickade efteråt med jobbarkompisarna.

Juni
Kollade jag bio och käkade middag med några fina tjejer, blev jagad av storspovar under mina morgonpromenader och hade grillfest på kvarteret. Bortsett från det var jag mest glad och gravid.

Juli
Tog jag årets första dopp i älven, vi hade fint Piteåbesök som vi grillade tillsammans med och firade in semestern hos Frans och Lina. Systerfamiljen firade semester hos oss, och vi fick fint besök av Hanna&Markus. Och köpte barnvagn!

Augusti
Hade en mysdag i Kåbban med Frun, åt surströmming i Bredsel och Luleåkalasade rätt lugnt. Det var kräftskiva i Vidsel med vännerna, och vi åkte till Turkiet, Alanya för en veckas sol och värme. Vi kokade saft och gick på finfint bröllop.

September
Hugo blev döpt, och kusinbarnet Casper kom till världen. Ett år äldre blev jag, och åkte till Umeå och hängde med Frun, två sköna dagar som fyllde mig med energi. Det jagades älg och grillades korv.

Oktober
Grannen fyllde år och bjöd på myskväll med fantastiskt god avokado-dip. Jag planterade tulpaner ute i rabatten. Vi besökte IKEA och första snön föll.

November
Jag upptäckte Äppleglögg, myste massor med magen och gjorde ett nattligt besök på förlossningen då 23:an lekte förstelnad. Gjorde ett tillväxtultraljud som visade att det var en liten bebis i magen, och det stämde ju mycket bra. Var på julshow med jobbet och åt risgrynsgröt varje dag. Mums.

December
Gick på föräldraledighet och julpyntade hemmet. Jag födde barn och äntligen fick vi träffa 23:an som visade sig vara en liten Astrid. Vi firade jul i Bredsel med hela Darlingfamiljen. Dagarna fylldes mest med kramar och mys, och allt var precis som jag drömt att det ska vara med en liten ny människa att lära känna. Nyår spenderades hemmavid med en snorig liten flicka och världens skönaste sambo.

2010 är det bästa året i hela mitt liv, inget tvivel om saken.

3 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt år du/ni har haft! :D Rolig läsning!

    SvaraRadera
  2. så kul att läsa om ditt 2010! vilket år det blev : )

    SvaraRadera
  3. Ett härligt år! Hoppas 2011 blir en fin uppföljare :) Kram!

    SvaraRadera