torsdag, maj 26, 2011

Effektiv dag-skön dag

Vilken dag alltså! Jag känner mig på topp när jag fått mycket gjort och allt flytit på. Som värsta supermorsan som jonglerar ungen på ena armen och bakar bullar med den andra, typ. Det är inte alltid det känns så, när det väl inträffar får man njuta lite extra.

När den lilla sov i vagnen efter vår promenad gav jag mig på att laga barnmat (vilket ni ju redan vet), baka äppelkaka och göra tacopaj SAMTIDIGT. Tror det eller ej, men det lyckades. Hallgarderoben är rensad, hemmet är rent och tvätten väntar på att bli vikt. Ah! Nu kan jag pilla naveln några dagar och känna att jag redan varit så effektiv att hälften vore nog.

På måndag är det dax för vårrus, och givetvis springer jag och Elina tillsammans. Idag var det genrep skulle man kunna säga, 5 kilometer på Sävast elljusspår. Det var bitvis väldigt tungt, men det gick. Och skönt var det efteråt! Allt under 30min är acceptabelt, visst Elina?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar