lördag, maj 14, 2011

Tuffa tider

Igår fick vi ett hemskt besked som gör att stämningen är lite låg här hemma. Ena sekunden sitter jag och funderar "tänk om", nästa tänker jag positivt att det här kommer gå hur bra som hellst. Kunde inte sova inatt utan låg och funderade över framtiden och hur den kommer se ut. Kan och vill inte berätta mer nu, men då vet ni vänner jag träffar att jag har tankarna på annat håll.

Jag har med andra ord en trött dag framför mig, och skulle behöva hitta på något som kan uppta tankarna en stund. Så lägligt att bilen bestämt sig för att rackla, och hellst inte ska köras efter att ha varit på verkstaden på måndag. Kanske får det bli promenad in till stan och en fika.

Fick se något välbehövligt roligt på facebook igår som fick både mig och Darlingen att skratta högt och hjärtligt;

"Personalen på max efter att jag hittat två myror i min kopp med fanta: -Jo, de kan komma in på natten när restaurangen har stängt."

Då det känns tungt ska jag ska plocka fram bilden i huvudet av ett gäng myror som står och lurpassar bakom ett hörn då personalen håller på att släcka ner restaurangen och sedan viskar "-Grabbar, kusten är klar" och rusar fram i rak linje mot läskautomaten. Det där behövde jag höra, det roligaste på länge!

5 kommentarer:

  1. Caisa15:45

    Usch då. Hoppas allt löser sig till det bästa. Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. när man ser det på det sättet med myrorna så var det riktigt kul, haha. hoppas det blir bättre med det jobbiga.
    kul att ses en snabbis idag!

    SvaraRadera
  3. Förstår verkligen att det är jobbigt. Skickar en massa kramar. Jag kan ställa upp som tidsöfödriv emellanåt, hojta bara till.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det ordnar sig vännen!

    Kramar

    SvaraRadera