fredag, oktober 18, 2013

Att Astrid är så rolig

"-Kan jag få en häst?"
"-Nej, det går inte, vi har ju ingenstans att ha en häst?"
"-Men vi kan bygga ett stall?"
"-Nej, det går inte Astrid"
"-Men en get?"
"-Nej, ingen get heller"
"-Kanske en..groda?"

"-Kolla, vilken fin kyrka! Tycker du att mamma och pappa ska gifta sig där?"
"-Ja! Vi kan åka dit, och så kan JAG gifta mig med dig mamma"
"-Men vet du, jag vill bara gifta mig med pappa, du är ju mitt barn"
"-Men jag då.."

"-Kolla, EN STOR HUND!"
"-Men vart ser du en stor hund?"
"-Jag menar att jag önskar mig en stor hund när jag fyller år. Och ett låtsasplåster!"

"-Moster Jenny ringde idag och frågade vad du önskar dig i födelsedagspresent och julklapp?"
"-Hmm..En godis?" (I frågande ton)
"-Okej, en godis. Något mer?"
"-Klikklakk!"
"-Ehm, okej, men vad är klikklakk?"
"-Du vet, som på teven!"
"-Jaha, clic et cat, barnprogrammet?"
"-Ja! Och en Kitty"
"-Hello Kitty?"
"-Jo, en sån som vi har i skåpet där nere"
"-Kex?"
"-Nä, en sån där..sån där..som man har på huvet?"
"-En mössa menar du?"
"-JA! Men bara en grön!" (Med pekfingret höjt)

"-Har du en bebis i magen?"
"-Nej, Elsa har ju kommit ut för länge sen"
"-Men har du mjölk där?" (Pekar in i tröjans urringning)
"-Nä, det hade jag bara när Elsa var liten"
"-Mamma, kan du bygga en bil till mig?"
"-Vill du ha en bil?"
"-Ja, till mig och min bebis. Och en bilstol"
"-När du blir så stor, då ska jag köpa en bilstol till din bebis"
"-Och så kan vi bygga en bil till mig. Visst mamma?"

6 kommentarer:

  1. Haha underbaraste Astrid! Känner så igen många av frågorna och önskningarna. Cornelias önskedjur just nu är häst och kanin...

    SvaraRadera
  2. Himla gullunge! Dom säger så roliga saker! :) Du kan bygga bilar va? För det ingår ju liksom när man är mamma :)

    SvaraRadera
  3. Anonym19:09

    Haha är ju så mysigt när de funderar och pratar.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  4. Marlene19:27

    haha, underbart! Oj, så jag längtar tills jag får höra alla Henrys funderingar och idéer :)

    SvaraRadera
  5. haha, underbart! bra att du skrivit upp allt detta för man glömmer så fort.

    SvaraRadera
  6. Marlene: Det är en fantastisk rolig tid med en treåring i huset :) Alla åldrar har ju sin charm, men det här är så roligt att jag inte vill att hon ska bli äldre :P Snart är Henry och Elsa här!

    SvaraRadera