tisdag, oktober 08, 2013

Vintips!

När vi i somras skulle ha kräftskiva hos svärisarna så svängde vi in på Systembolaget i Älvsbyn för att införskaffa någon god dryck till kvällen. Jag fick syn på en så fin flaska och är inte så kräsen när det gäller vin, så jag högg tag i den utan att läsa och betalade.

Det visade sig sedan att det var Light as a Feather, som avalkoholiserats till 5,5% men smakar precis lika bra som vilket annat torrt, fruktigt vin som helst. Perfekt för mig som tycker att det är gott med vin men inte vill bli på fyllan! Nu är det mitt favoritvin bland de vita.

Finns både som vitt och rosé (det senare har jag dock inte smakat än), kostar 39 kronor och tillhör ordinarie sortiment på Systembolaget.

Så mycket alkoholrelaterad som jag nu skrivit på senaste tiden så kommer väl snart soc och knackar på dörren, men det här tipset är för bra för att inte dela med sig av!

1 kommentar:

  1. Det lät spännande. Ska inhandla en flaska till helgen tror jag.

    SvaraRadera