torsdag, oktober 17, 2013

En torsdag

Idag vaknade Elsa alldeles för tidigt för sitt och sina föräldrars bästa. Hon och jag klev efter misslyckade övertalningsförsök upp 06, kollade Nyhetsmorgon i en timme och väckte sedan övriga för att ta en morgonpromenad. Det är ju så fint att vara ute när solen precis går upp, starta dagen samtidigt som världen utanför fönstret gör det. Astrid tyckte nog att det var roligast med alla som skulle till skolan, för hon längtar ju så tills det är hennes tur.

Efter frukost och lite fix hemma gick Crille och barnen till kyrkis, jag städade färdigt hemma, gjorde mig i ordning och knatade till bussen. Nu är det strax dags för jobb, och det ska bli extra kul eftersom Annika nu är tillbaka från sin utlandsresa! 

Ikväll är det final av Mästerkocken, Hela Sverige bakar och då ska jag måla naglarna och äta nån god macka framför teven. Är jag knäpp som längtar till 20:00? Och mina snälla barn, säg att ni sover gott vid den tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar