tisdag, oktober 22, 2013

Promenad, bilprovning och copacabanana

Igår, då packades det på förmiddagen (man skulle kunna säga att jag återigen fick feeling), så nu har vi inte så mycket mer än tre sängar och tre fönsterlampor kvar på övervåningen bortsett från det som är hoptryckt i Elsas rum och väntar på att bli utburet till förrådet. Åkte sedan till jobbet, och efter stängning så mötte tre promenadsugna arbetskamrater upp mig och vi..promenerade! Jag hade tänkt gå till och från nya hemmet för att veta hur lång tid det tar, så det gjorde vi, och ungefär 20 minuter tog det. Termometern visade -4 grader, men det kändes som -14 ungefär, jag var rätt dåligt klädd och hade ingen känsel i fingrar eller tår när jag satte mig i bilen. AJ vad ont det gör när de börjar tina igen.

Idag har vi haft fullt ös, jag och min minsta avkomma. Vi lämnade syrran på föris, sedan brassade vi iväg till Biltema, där jag botaniserade bland presenningar och spolarvätska och Elsa sov. Det årliga besöket på Bilprovningen gjordes, med endast två lampor att byta på protokollet, och vilken service det var på denna bilprovning! Rekommenderar varmt stationen på Mjölkudden i Luleå, trevlig och hjälpsam personal, värsta lyxen att inte ens behöva köra in bilen själv, och det gick snabbt och kändes noggrant. Elsa tyckte att det var riktigt festligt, hon var exalterad, stod och småstudsade hela tiden och när hon fick syn på vår bil så lät det "-PAPPA PAPPA PAPAPAPA".

Hem och äta lunch, busa och bygga lego, sedan hämtade vi syrran på föris och åkte till tandläkaren. Igår dansade nämligen Elsa in i vardagsrumsbordet med sin övre tandrad och började blöda, och även om ingenting verkar ha skadats så ska det dokumenteras för försäkringens skull. Minihandling på Ica Sävast, och fint besök till middag och resten av kvällen. Frun kom hit och fyndade i min bortskänkes-hög, vi firade Taco-Tisdag, byggde lego, lekte kurragömma och lyssnade på Copacabanana.

En toppenstart på veckan! Jag är ledig tis-tors, och idag har jag fått flera viktiga samtal ringda, så förhoppningsvis kan vi bara ta det lugnt på torsdag och vara lediga tillsammans alla fyra utan några måsten alls.




1 kommentar:

  1. Var det "min" besiktningsgubbe du fick? Han jobbar visst på det där nya stället ;-)

    SvaraRadera