tisdag, oktober 15, 2013

Det där med karaktär

På en bra dag, eller åtminstone bra del av dagen (då jag är pigg och mätt) har jag riktigt stark karaktär när det gäller något jag bestämt mig för. Att inte äta tonvis med godis och fika tillexempel. Jag vet ju, även på de mindre bra dagarna, att jag gör min kropp (främst min mage) en tjänst då jag låter bli, men på de mindre bra dagarna/stunderna är det så svååååårt att låta bli.

Ta igår som exempel, dagen innan hade jag dömt ut Crilles nyponsoppa med orden "-Vet du inte hur mycket socker det är i DEN DÄR?" i väldigt principfast ton. Igårkväll klämde jag i mig resterna av en (okej, två) chokladkaka (chokladkakor) som låg och skräpade i skafferiet. Tänkte dricka läsk till men de tre flaskor som fann i kylen hade alla blivit avslagna. Inte alls preppat med socker, nejdå.

Vad hittar jag på bordet i fikarummet idag, om inte två chokladaskar som vi vunnit i en tävling. Om jag är sugen? Nä. Skrattar nöttryffeln rakt i..ansiktet och stänger locket. Det ska bli spännande att se om jag gör samma sak 18:10 då jag utsvulten ska stänga och åka hem.


1 kommentar:

  1. Anonym12:36

    Haha. Jag har själv ett fint paket här hemma som jag fick med posten igår (och tack, det var precis rätt för mig) som jag försöker avhålla mig ifrån. Storasyster var nämligen med när jag öppnade det, så jag fick snällt lova att vi skulle lägga det i skafferiet tills på lördag. :-)

    SvaraRadera