söndag, oktober 02, 2011

Allvaret närmar sig

Det har varit blandade känslor i kroppen, på föräldraledighetens sista dag. Jag vet att det är ett jäkla tjat, men snart får ni höra mig tjata om jobbet istället, omväxling förnöjer!

Efter en slö morgon i sängen så har vi mest lallat på här hemma hela dagen. Bytt gardiner i vardagsrummet, dansat, lekt tittut en miljon gånger och skjutsat varandra i gåvagnen. Då och då undrade jag, hur i hela fridens namn ska det här gå? Ska hjärtat värka hela dagen? Kommer jag få panik av att gå på toa på jobbet, ska Hanna Pe vara tvungen att följa med och rulla ut hela toarullen på golvet medans jag kissar så det inte känns så ensamt och ovant?

Vi har idag även vikt en sjuhelsikes massa tvätt (jag vek, hon rev upp) och så fort jag ställt mig vid köksbänken har hon hängt i mina byxor och gnällt "MAMAMAMA". De gångerna tänkte jag att JÖSSES så trevligt det ska bli att åka till jobbet imorgon.

Blandade känslor alltså, imorgon får vi se vilka som vägde över. Positivt eller negativt, skulle tro att det är lika blandat då. Men den senaste tiden har jag verkligen insett att det här är det absolut bästa för oss alla tre. Jag och Darlingen kommer få större förståelse för varandra, Masse kommer få mer tid med sin pappa och jag kommer nog vara närvarande i sinnet 100% då vi är med varandra.



I några dagar till förhoppningsvis!

5 kommentarer:

  1. Efter att ha läst lite varstans i arkiven (men påstår förstås inte känna er utanför det som du skrivit) då och då tror jag att ni klarar er galant. Ni verkar som en väldigt trygg liten enhet som håller ihop.

    Lycka till i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är blandade känslor att börja jobba igen. Lycka till på jobbet i morgon!

    SvaraRadera
  3. Lycka till imorgon! En spännande dag på så många sätt, hoppas du kan somna ikväll :]

    SV: Haha, ja vad ska man säga... Vissa dagar ska man bara hålla sig borta från bloggen. Men, man får bjuda på att vara virrig offentligt. Det är ju liksom så jag är, haha!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en bra dag på jobbet. Jag tror att det kommer att gå galant!

    SvaraRadera