måndag, oktober 17, 2011

Bebisar och magar överallt

Å hjälp, det kläcks små underbara bebisar och växer fina runda magar överallt runt omkring oss känns det som. Äggstockarna skriker R-E-P-R-O-D-U-C-E-R-A så högt att jag snart får leta reda på ett par öronproppar. Det skulle vara så fantastiskt med en lillasyster eller en lillebror, och vi har sedan barn blev ett aktuellt ämne varit överens om att vi vill ha två eller tre små raringar om vi får välja.

Men alla får ju inte välja. Och på något sätt känner jag mig girig som inte känner mig riktigt färdig med ett par barnfötter tassandes på vårat golv. Det är en känsla som jag förstått att många som kämpat känner när längtan efter nummer två kickar in, men jag har aldrig hört någon som lyckats "lätt" säga det.

Varför gör man så, begränsar sina önskningar?



Hej magen, hjärtligt välkommen tillbaka nångång!

10 kommentarer:

  1. Kanske för att det var så HIMLA stort att lyckas en gång? Att det kändes så ofantligt osannolikt att det hade hänt efter allt väntade och längtande. Och att då våga hoppas på att ha sån himla tur igen är liksom som att gå runt och tro att vi ska vinna på lotto.

    Men vet du vad? VI SKA VINNA PÅ LOTTO!

    Magarna ska komma tillbaka. Basta.

    Vi får faktiskt också drömma om fler än ett barn. Längta, vänta och hoppas igen.

    Kram!

    PS: Jag kan tänka mig att lägga beställning på en årsmodell 2013.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur du menar! Det är som att man ska vara nöjd bara man har fått ett barn, men det är då inte vi - ett till vore grymt härligt. Sen får vi se vad ödet säger om våra planer...

    SvaraRadera
  3. Ja det är konstigt hur mycket skuld man kan känna som man gör egentligen?

    Roligt att det var fler med samma tanke ;-)

    Kram och tack!

    SvaraRadera
  4. Känner igen dina tankar.

    SvaraRadera
  5. Dagens skrivbord var definitivt prydligare, och tack för komplimangen! ;)

    SvaraRadera
  6. Jag vet, alla är typ gravida eller har en liten minibebis.
    Vill ha Nu Nu Nu.

    Tycker inte någon skall känna skam för att vilja ha en till eller tre bara för att det finns andra som inte kan.
    man kan och ska känna med dem men det skall ju inte hindra en själv.

    Vi hoppas på att få en liten att flytta in snarast, men än har det inte gått så bra. Leah tog 18 månader på sig och jag hoppas verkligen att det inte skall ta lika länge med nästa.


    Tycker det är skitbra att man pratar om ämnet på Tv nu i och med de nya serierna. Så kanske det blir mindre tabu att prata öppet om.

    SvaraRadera
  7. Såklart att du och andra som haft en lång startsträcka längtar mins lika mycket efter fler som någon som blir gravid direkt! kanske börja man längta desto tidigare eftersom man vet med sig att det kanske inte funkar direkt när man kommit på att man vill en gång till. Du var så fin med magen iallafall!

    SvaraRadera
  8. Sv: tack!

    Klart man får önska, hoppas och längta efter en till! Men jag förstår hur du känner. Jag har mått dåligt då vi berättat om våra graviditeter för vänner vi vet försöker och försöker utan resultat.
    Men att inte skaffa barn hjälper ju tyvärr inte dem att bli gravida.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag håller med i allt du skriver!

    Vi vill absolut ha syskon om det går, men det är just det att jag alltid inflikar "om det går", "om vi skulle få välja" etc, som jag inte hört någon som fått barn lätt säga.

    SvaraRadera
  10. Du har med all rätt att drömma om barn nummer två, tre eller ännu fler. Nu vet du ju hur underbara barn är och hur stor saknade skulle vara om ni inte hade älskade 23:an. Så jag tycker inte dina känslor är konstiga alls. Sätt upp en positiv bild i huvudet så ska du se att ni kommer att nå dit förr eller senare.

    SvaraRadera