torsdag, oktober 06, 2011

Sova, jag älskar att sova!

Imorse var det något fel på väckarklockan Astrid som ligger i rummet bredvid. Vi vaknade allihop av ett PLING PLONG på ytterdörren, och där utanför stod en jobbsugen hantverkare. I vanliga fall väcks vi av ett UUUUUUUÄÄ eller joller mellan halv 7 och 7, men inte idag som sagt.

Den senaste tiden har hon haft underbara sömnvanor vår lilla skorpa. Somnar själv utan gnäll både på dagarna och på kvällarna, vaknar en gång under natten för välling och somnar sedan om. Vaknar sedan pigg som en lärka 12 timmar efter att hon gått och lagt sig.

Det här har vi längtat efter, men jag är lite misstänksam. Ska det verkligen vara såhär lätt? Lägga ner bebisen i sängen, ge henne en vällingflaska, ta den tomma flaskan när hon är färdig, säga godnattmammaälskardigsovsågott, gå ut ur rummet och sen är det klart. Hmm. Men jag älskart! När man vet hur det är med gormiga nätter av skjutmigihuvudetjagärsåtrött så uppskattar man verkligen när det vänder. Hoppas att det håller i sig ett tag!

På bilden har ni Masse och pappan vid överföringen från bilen till sängen nu ikväll. Hon är så sjukt mysig när hon är så trött att hela kroppen är lealös, det är inte många stunder hon annars är still och avslappnad i famnen.

Published with Blogger-droid v1.7.4

8 kommentarer:

  1. Härligt med underbara nätter!

    SvaraRadera
  2. Låter underbart!

    A ser så stor ut bilden. Stora tjejen har hon blivit.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att programmet var jättebra. Mycket bättre än det på svt.
    Det här tog mer upp hur man mår. Kan erkänna att jag satt och lipade i stort sett hela programmet.
    Här kan du se det: http://www.tv3play.se/play/254495/?autostart=true

    SvaraRadera
  4. Sv: Jo jag mår mycket bättre, vi ska dela på föräldraledigheten hela oktober eftersom jag jobbar lite så nu får vi mycket tid ihop. :)

    Å det är så skönt med bra sömnvanor! Alex sover ungefär 11 timmar varje natt, fast han vill somna med oss bredvid sig. Tar ca 10 minuter så sover han gott. Å det är sååå skönt att få sova hela nätter :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Tycker absolut att du ska se Drömmen om ett barn. Kram

    SvaraRadera
  6. Joo :-) superskön! lite jobbigt när man ska på toa dock, men men ;-)

    SvaraRadera
  7. Min brorsdotter Ronja är världens lättaste att lägga! Hon får sin välling, man byter om på henne och sen pussar man henne, säger godnatt och ger henne tutten. Ner i sängen och så går man ut. Klart! Om 15 år är hon nog inte lika lättsövd, inte lika morgonpigg heller skulle jag tro ;)

    SvaraRadera