måndag, mars 31, 2014

Hejdå helgen, det var trevligt att råkas!

Helgen som gick var en riktigt fin en! Fredag så var jag hemma och vabbade, för yngsta barnet som var för sjuk för att vara frisk och för frisk för att vara sjuk. Hon befann sig någonstans där i limbo kan man säga. Ingen feber, men snor och lite hosta, så vi behövde inte ställa in planerna som var att åka upp till Bredsel.

Och i Bredsel har vi huserat, ätit gott som vanligt och umgåtts med delarna av Crille-familjen som var där. Lördag gick vi ut på förmiddagen, jag fick mig en löprunda i benen och vi grillade korv till lunch. Elsa sov sedan 2,5 timme(!), och strax innan klockan fyra åkte jag och Crille till Sandra&John där det vankades förfest inför bussresa till Luleå, bowling, middag och drinkar på O'learys.


Vi var ett ordentligt gäng på 32 personer, och jag tror att alla hade en himla kul kväll! Jag vann bowlingen på min bana (men det har inget att göra med att jag var duktig, det var mina motspelare som var ännu sämre, hehe). Vid klockan 1 åkte bussen hemåt, och vi var många trötta som slog sig ner trots att klockan fortfarande visade tidig timme. Det tar på krafterna att starta igång tidigt och äta middag sent, men kul var det som sagt!


Marie svalde ett bowlingklot - Mycket god hamburgare!


Dagen efter var vi i god form både jag och Crille (gjorde bort mitt illamående redan under kvällen..), men vi slappade ändå hela dagen och jag klev ur pyjamasen vid 17. Sjukt skönt! Och barnen tyckte säkert att det var festligt att få äta chips en söndagseftermiddag bara för att mamman och pappan var sugna på något salt och fett och inte kunde neka dem. Win-win skulle man kunna säga.

Nu är det dags att trilla i säng efter en ledig dag med barnen som bestått av besök av familjen Pettersson, lunch på stan med de samma, ett besök på banken, lek i lekparken, tillagning av middag tillsammans alla tre och degning innan dusch och läggdags. Jag tror vi är lika nöjda med dagen alla tre! Jag fick in ett pass yoga då Crille nattade dem dessutom, bra avslut på en bra dag. Imorgon ska jag på kurs, så det är nog bäst att jag hoppar i säng så man är pigg i huvudet och inte somnar mitt i allt. Hoppas på riktigt god lunch då vi ska vara på Clarion Sense i Luleå, som jag hört mycket bra om.


Jag och Astrid har testat nya vagnens kapacitet och möjligheter ordentligt idag!


2 kommentarer:

  1. Anonym06:26

    Vad tycker ni om ståbräda på vagnen?

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det funkar helt okej, Crille tycker att den är i vägen och att han sparkar i den oavsett steglängd..Hur tycker ni att det funkar? Vad har ni för bräda? Vi köpte Baby Joggers egna och tänkte att det borde vara den som passar bäst till deras vagnar, men vet inte riktigt..

      Radera