torsdag, februari 13, 2014

Kul dag med en knorr

Igår var jag ledig och vi hade en himla fin dag med en hrm..intressant knorr på slutet. Astrid var på föris, hade haft en riktigt rolig dag och var inte så värst intresserad av att åka hem när jag och Elsa kom för att hämta henne. När hon hade byggt färdigt sista pusslet och sagt hejdå samt trevlig helg till alla små vänner så hämtade hon sitt alla hjärtans dag-kort som hon gjort till "-Mamma, Elsa och Pappa!". Det allra finaste pysslet är det som hon gjort, vår lilla pysselälskare.

På eftermiddagen fick vi besök av de två små vännerna Filip och Vendela samt deras mammor, det blev bus, surr och mellis. Till de små serverades det smoothie på banan, mango och hallon, och frukt i bitar på sidan av. Frukten var dock mest intressant, smoothien gick bara hem hos allätaren Elsa, haha! Mammorna Anna och Matilda fick chiapudding med vanilj och hallon, jag försöker minsann så detta lilla superfrö i min bekantskapskrets (HEHE). Och tänk vilken himla tur jag har, som träffat så fina vänner genom att vi varit föräldralediga samtidigt. Det gav verkligen en guldkant åt föräldraledigheten med Elsa.


Busiga barn ger suddiga bilder!



På kvällen åkte jag iväg till Frugan för middag och surr. Vi åt smarrig lax, diskuterade allt från Sverigedemokrater till minskade fosterrörelser och kollade ishockey. Sen när jag skulle åka hem så lyckades jag med konststycket att köra fast. På en stubbe (eller egentligen två små). Hjälp, så vi skrattade fast det egentligen inte var så roligt! Vi försökte lösa saken på egen hand, men lyckades inte. Tog en livlina och ringde Crille, som ju såklart inte kunde göra så mycket hemifrån sängen, men som kollade upp journumret till Folksam vart vi har bilen försäkrad. Ringde dit och efter en stund kom en bärgningsbil med en superhjälte i. Rätt snabbt var bilen lös, med inga skador förutom någon liten repa i plasten på undersidan. Puh. Hurra för försäkringstillägget Assistans som ger gratis hjälp vid tre tillfällen per år. Crille visste vem han har att göra med (mig) när han tecknade den där extra delen..

2 kommentarer:

  1. Ja, vilken lycka att ha fått spendera föräldraledigheten tillsammans med er! Haha, älskar såna skämt som chaifröna! Och nog har du lyckats med mig iaf.
    Tur i oturen med bilen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dålig humor är det bästa humorn ;)

      Radera