tisdag, februari 04, 2014

Vad Astrid säger

Ikväll fick Astrid plus-plus i present av Edvin och Klara. Påväg ut till bilen förklarar hon:

"-Det är lite klurigt för mammor det här. Du vet plus-plus är så klurigt att barnen måste hjälpa mammorna, annars går det inte!"

Jag och Crille sitter och pratar under bilfärden hem:

"-NU FÅR NI LUGNA NER ER! Man får bara prata en åt gången"
"-Okej Astrid"
"-MAMMA, nu måste du lyssna på mig. Annars blir jag arg på dig mamma! Man får turas om att prata. Förstår du det?"

När vi stod och diskade häromkvällen:

"-Mamma. Jag kan vara din superhjälte."

I bilen påväg till Bredsel:

"-Mamma, är vi bästa vänner?"
"-Ja det är vi!"
"-Är vi kära i varann?"
"-Jag älskar ju dig som mitt barn, men på kärlekssätt älskar jag pappa"
"-Då älskar jag Elsa!"


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hon kom med ett ännu bättre citat dagen efter: "-Jag kan va din vaktmästare!" :D

      Radera