torsdag, oktober 21, 2010

Föräldraträff igår

Vi var på vår första föräldraträff igår! Det pratades om vad som antagligen kommer hända när dagen D är här och det är dax för förlossningen. Nästa gång ska det pratas smärtlindring och andning, gången efter det amning. Antagligen kommer det väl diskuteras annat också, men så ser planen ut iallafall. Hoppas att vi får tid att surra sinsemellan i gruppen också, känns som att man kan lära av varandra.

Det som sades igår kändes inte som några stora nyheter, men det var trevligt ändå. Vi var 6 sällskap av 10 inbjudna, får se om det kommer fler på någon av de andra träffarna.

Efteråt när vi kommit hem var jag så trött i kroppen att jag låg lealös på soffan, lustigt med tanke på att jag bara jobbat 4 timmar och sedan varit på föräldraträffen i 2. Iofs hade jag stökat runt här hemma och gjort skinande rent innan jag åkte till jobbet, men så trött brukar jag ändå inte vara. Skyller på de obekväma stolarna på vårdcentralen och siktar på att vara pigg som en mört ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar