onsdag, oktober 06, 2010

Ledig onsdag

Idag har jag pysslat på litegrann i rummet som vi nu inte riktigt vet vad vi ska kalla. Gästsängen står där, så våra gäster kommer med största sannolikhet att sova där. Skrivbordet står där, med symaskin och annat pyssel. I helgen ska möbeln där pärmar och tidskriftssamlare inhandlas och sedan ställas dit. Så vad blir det? Pysselrum? Gästrum? Kontor? "Extrarummet" låter som en skrubb där vi ställer in massa skrot, och det är ju inte tanken. Nåväl, det finns ett sånt rum och där har jag pysslat idag. Sorterat skruvlådan bland annat!

När jag fått upp ångan såg jag att klockan blivit massor och det var dax att bege sig till bussen för att sedan möta upp Elina på stan i Luleå. Det blev endast nödvändig handling, vi hade ju inga nagellack sen tidigare hemma, och jag hade inte en endaste themugg hemma i köksskåpet..Jag kunde iallafall pricka av flera saker på min lista med nödvändiga men ej livsviktiga saker att köpa då jag kom hem.

Nu ska jag krama min sambo i soffan, hej!

2 kommentarer:

  1. Vårt heter "skrotrummet". Rummet där man kan vara och skrota runt! ;)
    Både som bofast och gäst! :)

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Ska prova och se hur det känns :D

    SvaraRadera