tisdag, oktober 26, 2010

Jag hittade ett ägg

På fredag står jag för fredagsfikat, och jag tänkte vara slug och baka redan idag och stoppa i frysen då jag har så gott om tid. Insåg ganska snabbt att jag saknade ett ägg, och insåg ännu snabbare att jag inte tänkte ta cykeln till ICA. Kollade genom fönstret över Grannens carport-ingen hemma. Kollade grannarna mitt emot-ingen hemma. Kom på att grannen dörr-i-dörr kom hem samtidigt som jag kom tillbaka från morgonprommisen, bingo! Visst fanns där ett ägg att hämta, vissa gånger är det så guld värt att bo trångt på ett litet kvarter, jag behövde ju inte ens ta på mig ett par skor!
Äppelkaka blev det, och det luktar farligt gott.

2 kommentarer:

  1. Sandra21:27

    Yummie med äppelpaj!! Men nedrans att jag alltid lyckas pricka in dina jobbhelger. Kommer upp för att gå på idol 12:e november. Men då jobbar ju du helgen vad jag kan lista ut. Måste strukturera upp mina äventyr bättre hädanefter. Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Nästa gång vi ses ska du få äppelkaka! ;)

    SvaraRadera