tisdag, november 08, 2011

Juloholic

Okej, nu när Anna, Emve och Sandra kommit ut ur garderoben vågar jag också.

Jag är en juloholic!

Julmusiken går redan varm, glöggen ska premiärdrickas nån kväll och det börjar rycka i pyntnerven. Älskar att gå på stan i juletider, trängseln, julmusiken, all glädje och stämning..Knäck, svärmors sillsallad, mammas inlagda sill och en riktigt god julskinka. ÅÅÅÅ! Spela spel med familjen och vänta på tomten. Jag låtsas vara intresserad av Kalle Anka, men trängs egentligen bara i soffan för att det är mysigt. Äter sjukliga mängder mandariner, eldar ljus som en annan pyroman och ligger i soffan och glor på julstjärnan i fönstret.

Jösses så jag saknar att fira jul med min familj. Hela huset fullt av folk, mammas tio tusen sorters kakor och framförallt syskonbarnens nerver inför tomtens ankomst. Det här blir tredje året i rad vi firar med Darlingens familj, och visst är det mysigt det med, men det är inte samma sak.

Jul med Darlingfamiljen är lugn och ro. Jul med min familj är KAOS. Båda två är bra, vartannat år ungefär är lagom. Men med mitt jobb (som innebär start för mellandagsrean på annandagen varje år) så är det inte möjligt att åka ner till Småland och vända på två dagar.

Det suger, men det är ju trots allt jul ändå!




Fjolårets gran. Och mage!

3 kommentarer:

  1. du satte just ord på julen, bra jobbat. och jaa, jag längtar!!

    SvaraRadera
  2. ååh, jag vill också börja julpynta! Det är så himla mysigt med jul och allt vad de innebär :D

    Evelina säger att photobox är dom bästa, så då beställde jag därifrån :D Nu gäller de att se till att hålla efter med framkallning, annars får man jobb upp över öronen :P för de är ju int så bara att sätta sig och skicka iväg kort för framkallning.. tar ju en jäkla tid att sortera ut bilder också :P hehe

    SvaraRadera
  3. Åååå! Jag längtar också!!
    Jag älskar julen!

    Är du från Småland? Vad roligt! Var ifrån? Själv är jag från Jönköping :)

    SvaraRadera