söndag, november 20, 2011

Te-älskare, se hit!

Jag har en hel del favoriter i min te-låda, och märkte häromdagen att de flesta kommer från en och samma tillverkare, nämligen Friggs. Så jag kommer med lite tips här! När jag kollade på deras hemsida hittade jag några för mig nya sorter som måste köpas hem och provas. Måste nog åka och handla idag..

Gillar skarpt att de har så många ekologiska samt även några fairtrade-certifierade teer! Bilder och delvis text kommer från Friggs.



Ekologiskt grönt te med kanel, nejlika & kardemumma. Smakar juligt och är ett perfekt alternativ till glögg!



Röd Söder är ett rooibos-te med 16% äkta frukt- och blområvara. Det kombinerar en god rooibos-karaktär med fräsch och blommig smak av jordgubb, apelsin och rosenblad, som rundas av med en mild smak av vanilj.



I Orientalisk kanel har vi blandat några av naturens godaste kryddor och örter: kanel, kardemumma och svartpeppar möter kamomill, cikoria och citrongräs. Även det är ett rooibos-te!



Blåbär är ett fylligt te på sydafrikansk rooibos med söta blåbär och en fin ton av vanilj. Gott att servera med lite mjölk.



Ekologiskt odlat och Fairtrade-certifierat svart te med riktiga bitar av mogna svarta vinbär, jordgubbar & blåbär.


3 kommentarer:

  1. Green chili såg spännande ut, måste jag kolla om jag hittar, äppelpajen i samma serie är ju god så det bådar gott!

    SvaraRadera
  2. I loooove the! Och friggs ekologiska, den högst upp är så sjukt god. Det finns en ljusgrön, likadan förpackning som smakar äpplepaj också. Och den är också galet god! Blåbär är ju inte heller tokig..
    Har du provat nån än?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det gick lite fort där, läste att du skulle prova dom, inte att du hade gjort det. :)
    Sorry!

    SvaraRadera