söndag, februari 08, 2009

Arbetssökande börjar bli uttjatat

Nu går jag från att vara arbetssökande till att vara en helt vanlig människa. Nej, jag har inte hittat jobb, men jag är fortfarande vid gott mod. Imorgon ska jag iväg till Luleå och lämna lite CV'n och träffa lite folk, inget som låter överdrivet hoppfullt, men ett trevligt sätt att spendera dagen skulle jag tro.

Slö, skön, söndag har det varit idag. Vaknade rätt tidigt men låg kvar i sängen och läste bok. Nu har jag verkligen kommit in i Ett blått brus-Trezza Azzopardi, men vet inte riktigt om jag ska säga bu eller bä än..Längtar iallfall tills det blir dax att krypa ner i sängen och läsa några till kapitel. Tog sen en promenad i snöstormen, pillade lite på datorn, läste och tog sedan ett långt, varmt och skönt bad med massor av bubblor och nyaste numret av Glamour. Riktigt avkopplande och precis vad min småfrusna kropp behövde. Klev upp ur badet och käkade köttsoppa som Darling kokat, vilken mästerkock jag slagit klorna i! Kollade sedan Bolt och slutet av hockeyn (heja Omark!).

Har verkligen laddat batterierna idag, och är fit for fight för ännu en vecka! Bring it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar