onsdag, februari 04, 2009

Mot nya äventyr

Satt och åt lunch (wokade ris, skinka, lök och kål, hällde på lite chilisås, soya och citron-smaskens!) när jag såg den gula postbilen susa förbi, punktlig som vanligt. Kassakort från a-kassan, papper från arbetsförmedlingen och extra-bladet. Bra mycket bättre skörd än igår då jag lunkade till postlådan och inte hittade någonting däri. Tragiskt, höjdpunkten på min dag är när posten kommer.

Mätt i magen och färdig med dagens telefonsamtal ska jag alldeles strax packa in mig själv i bilen och bege mig mot Bredsel med ett pit-stop i Älvsbyn där jag ska fika med Sandra på Centrum. Ikväll sover vi i Bredsel eftersom vi ska till Jokkmokks marknad med Darlings jobb imorgon och åka hundsläde! Ska bli mysigt, första gången för min del. Undrar om jag vågar ta med mig systemkameran? Får se, isåfall bjuder jag på bilder imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar