tisdag, februari 10, 2009

Det finns något positivt med allt

Jag har infört något superbra! Sovmorgonstisdag! Tisdagar är det från och med NU legalt att ligga kvar i sängen en extra stund. För min del finns det ingen/inget som skulle hindra mig från att sova till tolv (förrutom min morgonpigghet då), men jag vill kliva upp tidigt och äta mysig frukost med Darling och sen gå ut på promenad och bli pigg. Imorse kom dock Darling upp innan jag kravlat mig ut sängen och viskade att det var tjugo minusgrader ute, det var då min snilleblixt om sovmorgon dök upp.

Tisdagar är enligt mig veckans sämsta alt. minst trevliga dag, och då är det ju perfekt med en morot som sovmorgon för att höja tisdagarnas status. Graderna har dock inte stigit utomhus än, och min vädergud yr.no påstår att det inte ska bli varmare förrän på fredag. Bara att pallra sig ut i kylan ändå, inte gnälla. Det finns nog bara en positiv grej med många minusgrader, mina tulpaner blir glada äver att få ha det svalt och skönt i kökets snorkalla fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar