fredag, februari 20, 2009

Hårnålar, hårnålar..överallt hårnålar!

Idag har jag återigen haft en produktiv dag. Hrm, klockan är kvart i tio..jag har haft en produktiv morgon/förmiddag. När jag städade badrumsskåpet så stod jag och småsvor över att hårnålar tycks ha en underlig förmåga att bara försvinna i tomma intet. Sockar försvinner aldrig-hårnålar alltid. Försökte sätta en mental post-it på hjärnan som skulle påminna mig att införskaffa fler av dessa små metallpinnar, och började städa necessären.

Och vad tror ni jag hittade där? Uppskattningsvis fyra tusen hårnålar. Smart som jag stundvis är så hade jag sparat plastbiten som de sitter på när man köper dem, så jag satte helt sonika tillbaka dom där. Men inte ska ni tro att det räckte med en plastbit, det blev ett gäng till övers också. Det är alltså DÄR alla mina hårnålar hamnat. Och som trott att de lösts upp i tomma intet!

Varje dag ska man lära sig något nytt, i tisdags var det att knyta slipsar, idag var det hårnålarnas mysterium som löstes. Vilken dag alltså. Och klockan är inte ens tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar