söndag, februari 01, 2009

Helgen då januari blev februari!

Tillbaka i hemmets lugna vrå. Lördagens middag för mormor blev mycket lyckad, och jubilaren blev tårögd och rörd. Maten (dvs plankstek för mig) var god, men servicen var tyvärr usel, aldrig mer Hotel Jokkmokk. Kul att sitta och surra med kusiner, mostrar och annan släkt, blir tyvärr alldeles för sällan! Efter återkomsten till Kåbban drog jag och Darling till Frun för att kolla film och surpla thé, 7 pounds kikade vi på. En aning kryptisk, men ändå tänkvärd och bra.

När vi imorse slog upp våra blå (egentligen bruna) och tittade ut genom fönstret såg vi vackra vita träd mot en isblå himmel, och någon suspekt i trädtopparna..Nästan 10 orrar! Jag kan säga att det inte bara var i Darlings pekfinger det ryckte, jag måste nog ta jägarexamen nu i vinter så jag är fit for fight nästa höst. Efter frukost begav vi oss till Brännmark för att gratta Filip som fyllde 1 förra lördagen och Sandra som fyller 21 imorgon! Blåbärspaj med vispad grädde, att komma till familjen Hedman/Pettersson är som att komma till himmelriket vid varje besök :) En busig kille på allt stadigare ben demonstrerade sina leksaker medans jag hann få en efterlängtad pratstund med hans mamma. Blev många fina kort på Fillan, och här är ett;


















En snabb sväng till Bredsel och vidare hemåt med solen i ögonen, ge mig vår nu! Har skrivit ut lite papper jag ska ta med mig till arbetsförmedlingen imorgon, dax att börja förbereda sig nu. Måste hitta på något gott till middag och sen lägga sig i soffan och mysa med karln. Kom just på att jag har hemmagjord after-eightglass i frysen, tur att det fortfarande är helg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar