torsdag, februari 12, 2009

Shiver in the morning light-Weeping Willows

Har man många järn i elden måste man vara förberedd på att det går åt skogen med åtminstonde en av alla sysslor. Efter morgonpromenad i -25 (det var skönt, tro det eller ej!) så slog jag på ugnen, datorn och hoppade i duschen. Sen blev det dax att sätta min simultankapacitet på prov.

Måste skriva ut fler CV'n eftersom jag ska till Luleå imorgon och sprida mitt budskap (vilket lyder:anställ mig). Klagade igår på att skrivaren är så långsam, och Darling tipsade mig om att ändra utskriftskvalitén från hög till låg. Aha, sagt och gjort, det praktiskt taget sprutade papper! Innan hade jag förberett för att göra müsli, och nu var det dax att skjutsa in den i ugnen. 10 minuter i 175 grader, ut och röra om, 5-10 minuter till. Ställde äggklockan på 10 minuter efter omrörningen, jag vill ju ha den knaprig och god.

Pappertrassel i skrivaren, mobilen plingar på nedervåningen och självklart ringer ju äggklockan. Far fram och tillbaka som en skållad råtta, kommer ner och öppnar ugnsluckan och möts av att det luktar bränt. Inte gråta över bränd müsli, bara att rosta lite nya havregryn/kokos/solrosfrön, för en gångs skull finns det nog hemma för en andra omgång. Fortsätter jag såhär behöver jag nog en pacemaker innan jag fyller 25. Snart helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar