fredag, februari 06, 2009

Arbetssökande dag 5

Hej och hå, vilken hurtig dag. Nu kan jag med gott samvete ligga i soffan och jäsa hela helgen!

Klev upp med Darling, ut på promenad i oskottade Sävast. Bitvis kändes det som att gå med vinterkängor på en finkornig sandstrand, snacka om att det tog emot för mina taxben. Blev korta rundan eftersom jag föredrog att komma hem vid liv, men skottade undan snön som hunnit falla sen igårkväll vid återkomsten till kullen. Skottade åt grannarna också, dagens goda gärning-check! Hopp i duschen, dammsuga, vaska golven, städa badrummen. Dammtorka, städa garderoben, ta hand om våra stackars krukväxter, genomföra dagens telefonterror till slumpvis utvalda företag. Har som grädden på moset även hunnit surra med syster i typ en timme och gjort tomatsås (hällt upp en tetra krossade tomater med örter i kastrull och vevat runt lite med en visp, Darling kommer inte märka någon skillnad ;D). Det blir hemmagjord pizza till middag!

Jag missade dock postbilen idag! Skäms, och hoppas på bättring till nästa vecka. Hittade Glamour i brevlådan, men den har jag tänkt läsa ikväll eller imorgon under en filt i soffan med en kopp thé i handen. På tvåfikat fick jag istället läsa Dagens Industri (IF Metalls medlemstidning), mycket givande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar