torsdag, februari 26, 2009

I love you finanskrisen

Säga vad man säga vill om denna finanskris, den är säkerligen långt ifrån över, men hittills har den nog bara varit positiv för min del. Det där lät väl säkert helt sjukt, men så är det!

-Jag fick kicken pga minskad orderingång (ingen vill ha dyra brillor i dessa tider), blev sporrad till att byta inriktning på min karriär och hips, på tre veckor hade jag fått två nya jobb och blivit kallad till ytterligare två intervjuer. Att säga upp mig från gamla jobbet fanns inte ens på kartan, men nu känns det helrätt att göra någonting annat och att dessutom få den sociala stimulans som saknas när man jobbar som glasögonmakare i en liten rosa fabrik. På måndag börjar jag, och jag längtar verkligen!

-Räntorna har gått ner. I september ifjol amorterade vi 911 kr med ränta på vårat topplån, nu i februari har amorteringen hips vips sjunkit med 223 riksdaler till 688 kr. Vem fan vill lägga sina pengar på att betala ränta?

2 kommentarer:

  1. Anonym02:35

    du.. kom över dig själv för fan

    SvaraRadera
  2. Anonym02:35

    du.. kom över dig själv för fan

    SvaraRadera