söndag, augusti 07, 2011

Badtest - Hammenviken ★★★★

Läge
En liten bit utanför Piteå, mot Böle.

Sand/botten
Fin sand.

Badmiljö
Stor gräsmatta kring den lilla sandstranden.

Aktiviteter
En brygga delar av så att det innanför den mot strandkanten är grunt, och utanför blir det djupt på en gång.

Övrigt
Soptunnor, omklädningsrum och toaletter. Stor gräsmatta med gott om plats för lek och bus, brukar dock vara väldigt mycket folk.

På kvällen då vi var dit, var det gott om plats, men vi kan tänka oss att det blir jobbigt knökfullt på soliga dagar då stranden inte är så stor. Hade det varit större hade vi gett fem stjärnor. Gillar man att bada på regniga dagar då andra håller sig inomhus är det här alltså en riktig jackpot!


3 kommentarer:

  1. Sandra19:33

    Men mitt hjärta smälter som smör i solsken när jag ser kortet på amazing Astrid, det är ju så att man vill ta ett smakprov. Hon har ju förmågan att göra en fundersam över en egen/egna, om nu livet skulle vilja det i framtiden :). kram

    SvaraRadera
  2. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser Hamnviken (hammenviken). Jag älskar den stranden/badplatsen.

    SvaraRadera
  3. Sandra: Det var allt vackert beröm! :) kramkram

    SvaraRadera