fredag, augusti 26, 2011

Här blir det fest i helgen!

Var till VC på förmiddagen och fick med mig ännu en bautaflaska med hostmedicin och en kartong kortisontabletter. Inte så uppskattat då jag inte är ett fan av läkemedel utan hellre vill låta kroppen bli frisk på egen hand, men ibland behöver den hjälp uppenbarligen. Kan även upplysa allmänheten om att den där förtjusande morfinbaserade hostmedicinen kanske kallas för Cociliana, men faktiskt heter COCILLANA, om nån nu undrade. Min nya sängfösare heter Lepheton-Desentol, undrar vad den innehåller. Kokain kanske? Men fasen, googlade den just och fick se att Lepheton också innehåller morfin, men även efedrin. Det blir en festlig helg det här.

Att det är trafikvarning på båda två gör dock ingenting, förhoppningsvis och med största sannolikhet blir bilen såld ikväll. Blandade känslor inför det, jag älskar den men vi känner ett allt större behov av en kombi. Snyft och hurra alltså.

Min lilla tjej är mycket piggare idag och nästan feberfri. Jag fann boven i dramat imorse vid tandköttsborstningen (hon borstar alltid sin mun samtidigt som jag borstar tänderna), en vass liten pigg i nederkäken. Lilla tand, som vi väntat på dig. Kom upp ordentligt nu och sluta ställa till det för min unge.

Nu ska jag göra något annat än att skriva spretiga blogginlägg. Hej!


2 kommentarer:

  1. Haha men ja! De är jag som är tant Emma. Haha

    SvaraRadera
  2. Jag håller mina tummar att ni blir av med bilen ikväll, förstår att ni vill ha en kombi.
    Vet ni vad ni skulle vilja ha för bil?

    Oj vad du har fått medicin, nu hoppas jag att den ska hjälpa så att du får bli frisk.

    SvaraRadera