måndag, augusti 22, 2011

Fint besök och retsam hosta

Igår kom min Fruga hit på besök och åkte hem för en liten stund sedan. När hon kom så blev det te, skorpor och surr till midnatt, och sedan hade vi båda tunga ögonlock. Idag har vi surrat, busat, ätit smarrig frukost och middag, surrat, haft besök av Erikoh och surrat. Och druckit te!

Det är så skönt att bara vara, och att bara vara med människor man tycker om gör det ju ännu bättre. Astrid är väldigt förtjust i sin extramoster, och det har varit glada miner och hysteriska skratt här hemma idag. Hon fick en jättefin tavla i present, ska fota den imorgon när det är bättre ljus och den lilla inte sover i samma rum.

Darlingen drog just iväg till Ica för att hitta något som kan bota min rethosta som jag haft i en vecka nu. Googlade för att hitta nån smart huskur, och hittade något intressant från Dagens Medicin;

Läkare rekommenderar choklad i stället för medicin mot hosta

Vem är jag att säga emot en läkekonstens man? Kanske jag borde ringa och be Darlingen lämna hostmedicinen och halstabletterna i butiken och komma hem med Lindt's Sea salt istället?

3 kommentarer:

  1. ja visst är den fiin!! :D skönt å ha en karl som tycker om att gå på ikea! Mange HATAR att vara där så jag far helst utan han annars blir man bara stressad :P hehe

    SvaraRadera
  2. Therese09:41

    Alltså jag älskar ditt sätt att skriva! Alltid roligt när ett nytt inlägg finns :)

    SvaraRadera
  3. Therese: Haha, tack gulle du! :)

    SvaraRadera