lördag, september 29, 2012

I hemmets lugna vrå

Imorse klockan 9 packade vi ihop oss och åkte hem, exakt ett dygn efter att Elsa kommit till världen. Vår tanke innan hon kom var att stanna ett dygn på BB om allt såg bra ut, och alla tester och prover har varit klart godkända, så då gjorde vi som vi tänkt. På måndag ska vi tillbaka för PKU-test och den andra läkarundersökningen, och ser allt bra ut då så hör vi efter det till BVC.

Natten som gick bjöd på generösa 3 timmars sammanhängande sömn, så idag är vi mindre pigga jag och Darlingen trots att vi försökt sova middag en stund efter att vi kom hem. Elsa har fått upp intresset för mat och jobbar hårt för att få igång mjölkproduktionen, så inatt har vi bara bytt sida fram och tillbaka konstant förutom mellan 2-5, då hon somnade bredvid sin pappa snuttandes på hans finger eller sin egen tumme. Jag hoppas att det ger resultat och att mjölken snart rinner till, det känns så hjälplöst när man ammar och ammar, men hon inte blir riktigt nöjd.

Om en liten stund kommer storasyster Astrid hem, och som vi längtar efter henne. Vi hann träffa henne igår på morgonen innan vi åkte in till förlossningen, men det känns verkligen att hon saknas i våran lilla flock.


Jag är inte tjock. Jag har kraftig benstomme!

8 kommentarer:

  1. Så mysigt det såg ut att vara. Jag vet hur psykiskt jobbigt det är att mjölken inte rinner till och man märker att ens lilla underverk inte är och blir nöjd. Dessa gånger tackar man för att man är två som kan hjälpas åt samt att man har någon nära som stöttar en då hormonerna gör sig påmind och man börjar böla pga detta. Som tur är kommer det ju igång. Ska bli roligt att höra hur Astrid reagerar på att ha en lillasyster, att det är en till som har flyttat in hos er. Kram på er båda!

    SvaraRadera
  2. Anonym15:08

    Så underbart fin! Kramar från Lisen o Lina

    SvaraRadera
  3. Gud så mysigt med bäääs! Hon är så fin, det glömde jag skriva när jag grattade er på fejan ;-) Elsa var ett fint namn, har glömt fråga er vad ni hade på lager - något jag undrat över.

    Jag hoppas det går bra att få det nya familjepusslet lagt! Astrid är säkerligen stolt!

    SvaraRadera
  4. Åååå grattis Hanna till er superfina dotter! Fint namn också! Passar fint med Astrid!

    SvaraRadera
  5. Å, en sån gosig plutt hon är!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att höra att hon verkar må bra och att ni känner er trygga med att åka hem. Hoppas att ni alla får en så skön tid som är möjlig i hemmets lugna vrå. Jag tycker att ni har valt ett jättefint namn. Hade gärna själv använt det till en eventuell framtida dotter men mamma har redan snott det till sin hund. Jag får njuta av det på andra barn i stället. ;-) Kram på er!

    SvaraRadera
  7. gose-mys! så det blev en liten elsa : ).
    skönt att ni är hemma och att allt är bra! haha, lätt att tryckfelsnisse är i farten på dessa touchtelefoner. då har hon ist lyckats pricka samma klockslag som en bebiskompis till oss, och våran filip som föddes tvåminuterinio : ). sa jag att jag är siffernörd? haha.

    SvaraRadera
  8. Lina och Lisen: Hon är ljuvlig! :) kramkram

    SvaraRadera