lördag, september 01, 2012

Gårdagens sminkande och funderingar på klipp

Gårdagens sminkning blev så tjusig så, fick tips på lite produkter som kunde fylla hål i min neccessär och valde gratisprodukter därefter. 2 ögonpennor, 2 skuggor och 1 concealer fick följa med hem, alla i färger som jag tror kommer bli använda framöver då jag känner för att piffa till mig lite mellan blöjbyten och spytorkning.

Blev sminkad av en tjej som heter Maria, som var riktigt duktig och verkligen lyssnade på vad det var jag ville ha råd om och hjälp med. Jag valde vardagssminkning (man kan även välja festsminkning), men fick med mig lite tips på hur jag kunde bygga på vardagsmakeupen vid mer festliga tillfällen. Jag tycker att det är kul med smink, men svårt att lägga en riktigt bra bas, och kan säga att jag uppskattningsvis sminkat mig..kanske 5 gånger sen jag gick hem på sjukskrivning. När jag jobbar blir det dagligen, inte alltid så mycket, men iallafall litegrann.

När jag var färdig på Make Up Store så kände jag mig så piffig och fin i ansiktet, men som att håret såg ut som ett skatbo efter att ha varit ute i regn och blåst. Det blev därför vild jakt på en omedelbar klipptid. Har inte klippt mig alls sen då Astrid var liten (pinsamt länge sedan), men nu är jag sugen på att kapa en bit av frisyren och på att klippa lugg igen, men vet inte om jag skulle ångra mig ganska snabbt. Det är ju så skönt att sätta upp allt i en snodd de dagar man inte vill eller orkar stå framför spegeln. Ingen tid gick dock att finna inom min tidsgräns (skulle ju hem och hämta Massen på förskolan), så det blev inget med den saken. Kanske jag tar tag i saken till veckan, då har jag all tid i världen om dagarna.

Skulle jag bli missnöjd så är det ju faktiskt inte värre än att det växer ut igen..Förstår inte varför jag är så nojig och rädd att bli missnöjd, riktigt fånigt är det ju faktiskt när jag tänker efter.



5 kommentarer:

  1. Kul att bli ompysslad en stund och få lite tips.

    SvaraRadera
  2. Så fin du blev, eller det är du ju alltid! Kul att höra att du blev nöjd.

    Kul med frisyrtankar, nånstans det alltid finns klipptid är på stället i backen nedanför stadhuset där vi klippte Cornelia. Men kanske inte riktigt ett ställe som man väljer i första taget ;-)

    Klädparty lät som en rolig idé, så länge det är barnkläder ;-) Sånt säger jag aldrig nej till.

    Jag börjar jobba på måndag och jobbar då mån, tis, fre och lördag.
    Men nog ska vi hitta nån dag som kan passa oss alla.
    Veckan därefter jobbar jag iaf mindre. Kurser på onsdag, torsdag och natt på fredag.

    Ha nu en härlig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Snygga du!
    Jag gillar verkligen Make Up Store. Bra grejer! :D

    SvaraRadera
  4. fint! men det är ju lätt att förstärka dina fina drag : )
    jag hade också tänkt klippa lugg innan filip kom men fegade ur och nu är jag så glad att jag gjorde det, för att fixa luggen varje dag är otänkbart!

    SvaraRadera
  5. Det är knepigt det där med frisyrer. Velat ständigt om jag ska ha lugg eller inte. Trivs egentligen bäst med det, men då jag har en virvel i pannan så behövs det lite fix och det trivs jag mindre med.

    Har för övrigt en oskön utväxtfrisyr just nu som precis börjar kännas ok, och det tog ju faktiskt inte så lång tid för den att växa ut igen.

    SvaraRadera