söndag, september 30, 2012

Sweet Apple Pie

Idag åkte Darlingen och Astrid iväg på eftermiddagen för att storhandla. Då passade jag på att skriva förlossningsberättelsen, och sedan tog jag en dusch innan jag och Elsa bäddade ner oss i vår säng. Två timmar sov vi ostört, som två små klubbade sälar. Jösses så skönt det var! Vi vaknade av glada rop från andra halvan av familjen som kom hem med många, många kassar att fylla upp kyl, frys och skafferi med.

Jag älskar ju även vanligtvis att ha ett fullt lager hemma av mat, men nu när vi byggt bo här hemma och det är väldigt viktigt att äta ordentligt så känns det extra bra. Väldigt glad blev jag över att hitta detta i en av påsarna, ett ekologiskt roiboosthé från Friggs som heter Sweet Apple Pie. Ska visst smaka äpple, vanilj och kanel, och jag längtar efter att provsmaka. Blir nog en premiärkopp i soffan framför en film ikväll!


5 kommentarer:

  1. Skönt att få påfyllt i skåpen med massa gott.

    SvaraRadera
  2. Det är, i sanning, det godaste théet som existerar. Är helt beroende av det!

    SvaraRadera
  3. Åh, det är supergott. Hoppas du hinner få en fikapaua mellan amning & allt. Grattis igen till sötnosen!

    SvaraRadera
  4. Mmm va gott, jag älskar dom teerna (?) :) Höstmysigt och så nyfödd bebis på det, kan knappast bli bättre va!

    SvaraRadera
  5. Nämen här har det hänt grejer minsann! JÄTTEGRATTIS till en superfin liten Elsa! Och så söta hon och Astrid är tillsammans. Njut av babymyset!

    SvaraRadera